Op de kaart die de deelnemers krijgen, wordt het speelgebied aangegeven. De deelnemers mogen dit gebied niet verlaten. Daarbij mogen na zonsondergang bospaden niet meer gebruikt worden. Natuurlijk is het wel toegestaan paadjes in te gaan waar auto's niet kunnen komen.
Wanneer de hunters contact hebben gemaakt met je groepje, spreek je samen een plek af waar je het veilig kan afhandelen. In de meeste gevallen komen jullie er goed vanaf, dan krijg je alleen strafminuten. Hiervoor scannen de hunters jullie QR-code. Als je echt pech hebt kan het zijn dat je een stukje teruggeplaatst wordt op de route. Zorg dus dat je lief bent voor de hunters! Je verstoppen en wegduiken is geen probleem. Zodra een hunter aangegeven heeft dat je gezien bent, is de hunt officieel geplaatst. Wegrennen heeft dan ook geen zin meer en is niet toegestaan. Wanneer je gehunt wordt binnen 5 minuten na je vorige hunt, wordt de hunt wel geregistreerd, maar worden er geen strafminuten bij jullie tijd opgeteld.
Op de kaart staan een aantal verschillende soorten posten aangegeven. Sommige posten zijn bemand, terwijl andere posten onbemand zijn. Bij de onbemande posten zoek je naar een reflecterende sticker. Op deze sticker staat een code, wanneer je deze code opschrijft en inlevert bij de organisatie, levert dat punten op! Bij de verplichte posten meld je je groepje aan. Zodra je aangemeld bent krijg je wat te drinken en wat lekkers. Wanneer dit op is kunnen jullie weer verder. Let op: om je succesvol aan te melden bij de post, moet je in een straal van 50 meter om het punt op de kaart zijn.
Elke verplichte post die je als groepje niet langsgaat, levert strafminuten op. Aan het begin van de greppeltocht worden er 20 minuten per post bij jullie straftijd opgeteld. Wanner jullie je melden bij een post, worden er 20 minuten van jullie straftijd afgehaald.
Je eindtijd wordt pas genoteerd zodra je groepje is afgemeld. Zorg dus dat je dit zo snel mogelijk doet. Natuurlijk lever je alles weer netjes in. Zodra alle groepjes binnen zijn, maakt de organisatie de score bekend.
Bij het finishen lever je als groepje ook jullie gevonden bonuscodes in. Elke correcte code levert 7 minuten op. Deze tijd wordt afgetrokken van jullie looptijd.
Tijdens de greppeltocht is het te allen tijde verplicht een reflecterend hesje op de juiste wijze, goed zichtbaar te dragen. Het blijft een spel, let daarom vooral op je eigen veiligheid.
Natuurlijk zijn er nog meer afspraken die we met elkaar maken. Deze vind je op de pagina Veiligheid.
Tijd | Groepsnaam |
---|---|
21:49 | ADG 2 |
21:45 | Gidsen groep 2 Scouting Sint B |
21:44 | Gidsen groep 1 Scouting Sint B |
21:42 | Christo Zwervertjes |
21:40 | De scoutisten |
Positie | Groepsnaam |
---|---|
1 | Middernacht Mavericks |
2 | Sluipende Schildpadden |
3 | Greppel Gladiatoren |
4 | De Barbie |
5 | Groestervoort |